Goodie Bag Nikah

hello sweetie

ingat lagi tak entry ini? kan saya tak jadi nak bagi Yassin & ingin membagi sesuatu yang berciri wangi. OK, mari saya bercerita lagi tentang goodie bag untuk hari nikah saya.

sebelum saya cerita panjang², saya nak share something dengan kawan². FYI, saya suka membuat sesuatu yang ada nilai & makna tersirat. macam mana? saya ambil contoh malam pernikahan saya; PUTIH, CAHAYA & WANGIAN.

pada saya, upacara pernikahan adalah sesuatu yang suci & murni & bersih & putih. hahaha ayat tak boleh blah! but, to be honest, pada sayalah...

ikatan perkahwinan ini adalah permulaan fasa baru bagi kehidupan seorang lelaki & seorang wanita yang sebelumnya bujang. perjalanan baru bagi 2 hamba ALLAH yang akan berkongsi satu kehidupan. seolah seperti bayi yang baru lahir, putih bersih dari segala dosa & noda.

so, saya guna kaler PUTIH sebagai lambang permulaan & perkongsian hidup 2 jiwa ini menjadi satu. eceh! saya guna CAHAYA sebagai simbolik ilmu pengetahuan, sokongan & tunjuk-ajar dari ahli keluarga & teman² mereka untuk 2 jiwa ini bersatu & juga bekalan buat 2 jiwa ini meneruskan kehidupan bersama. while, WANGIAN pula sebagai simbolik perasaan kasih, sayang & cinta dalam hati 2 jiwa ini yang subur mekar mewangi hingga membawa kepada penyatuan mereka & juga simbolik kepada kasih sayang keluarga & rakan² buat mereka.

faham tak? ngeeeeeee, sesekali saya berpuitis syahdu plak kan. tapi betul. siapa yang benar² kenal saya, sure faham sikap saya yang ini. ihikssss

OK. saya allocate 100pcs brown paper bag untuk diberi pada tetamu pada malam nikah. tQ tag dah siap² print & tampal. lubang semua dah siap ditebuk. reben pula saya guna kaler putih. apa yang saya isi?


tQ tag hasil buatan sendiri


tasbih menggantikan Yassin

item yang berciri wangian pula adalah potpouri yang saya tambahkan lagi kewangiannya dengan rose-scented aromatherapy oil. phew! memang wangi giler bilik stor tempat letak goodie bag ini. cousin Hubby Sayang siap cakap "tasbih ko wangi. ko beli katne?". tada beli incik. wangi sebab kena potpouri itu.

semua goodie bag ini habis. lepas majlis baru saya teringat yang saya tak simpan untuk diri sendiri sebagai kenangan. hehehe

8 comments ♥ ♥:

Amalina said...

mind to share where u get the rose-scented aromatheraphy oil? sy pon ingat nak beli satu, n letak dlm kotak wedding2 card saye, so that nanti card tu wangi..hihihihihi

ally said...

phm2 ape yg awk cb sampaikan..hehe..wah..tasbih wangi2..nmpk mcm besar je goodie bags tu..potpouri tu besar ke relyza?

Matjoe said...

nice, aku jugak,

opss dh abis

Cik Puan Fia said...

salam relyza..nice gift same with me...mmg betuk akad nikah adalah permulaan hidup baru dan kita mesti nak mulakan dengan sesuatu yg diredhai...moga majlis diberkati amin...

Mrs.Qarlista said...

relyza..nad pon same..lupe nak save goodie bag untuk buat kenangan. hehe..gambar pun takde amik tau..sedey tol..lupe gile..padahal buat beribu-ribu.. :(

♥♥relyza♥♥ said...

amalina: sy beli kat lovely place, nearby tesco ampang. kat living cabin pun ada. hehehe

ally: tak tak. potpouri tu kecik2 je. letak dlm uncang & totally lupe nak snap pic.

matjoe: dah abes laa...kalo datang, sure dpt tau

nad: wah! beribu2 tu. hehehe tu la kan. rasa mcm nak wat lagi utk kenangan. hikhikhik

♥♥relyza♥♥ said...

fia: same ekk...hehehe aah. hope perkahwinan ini kekal abadi & sentiasa harum mewangi. eceh!

L. Huckleberry said...

mane ek u bli brown paper bag tu...coz i nmpk u pnye brown paper bag tu cam keras sket bbanding yang slalu...if u dont mind, bole x share address kdai u bli tu, size, n price...